Learning Apps a digitális oktatásban
„ Amit csak hall a gyermek, könnyen elfelejti.
Amit lát is, már inkább megjegyzi.
De amiben Ő maga is tevékenyen részt vesz,
az bizonyosan bevésődik az emlékezetébe."
- Kodály Zoltán
Mi is az a tankocka?
A LearningApps.org egy webkettes alkalmazás, mely kis, interaktív, játékos feladatok segítségével támogatja a tanulási és tanítási folyamatokat.
Célja, hogy az újrafelhasználható feladatkockákat összegyűjtsék, amit később nyilvánosan bárki alkalmazhat az oktatás során. Ezek az „építőkockák” - eredetileg "Apps"(tankockák) - nem tartalmaznak semmilyen különleges keretet vagy konkrét tanulási helyzetet, kizárólag az interaktivitásra törekednek. Az építőkockák tehát önmagukban nem jelentenek lezárt tanítási egységeket, a pedagógusnak megfelelő tanulási környezetbe kell őket beágyazni, így segítve a tanítás-tanulási folyamatot, interaktívvá téve az oktatás.
A már meglévő tankockák közvetlenül is kapcsolódhatnak tananyagokhoz, illetve a felhasználók saját maguk is készíthetik vagy szerkeszthetik őket. Ezáltal a pedagógus a tananyag átadását a gyermekekhez és a mindennapokban is jelenlévő digitális világ teremtette igényekhez igazíthatja, úgy, hogy közben motivál és játékosít egyszerre.
Tankocka készítése
A tankocka készítéséhez email címünkkel regisztrálnunk kell a https://learningapps.org oldalon. A nyelvi lehetőségek között megtaláljuk a magyar-t is, így az idegen nyelvben kevésbé jártas kollégák is könnyedén használhatják az oldalt.
Feladat készítése
Az alább látható videóban egy 11. osztályos biológia gyakorló feladat készítése tekinthető meg.
Tapasztalatom szerint a jelenleg alkalmazott internetes oktatásban a tanulók az egyes szervrendszerek részeit könnyebben tanulják meg, ha azt a tankönyv ábráján túl, valamilyen egyéb vizuális, interaktív feladattal gyakoroljuk. (Tankocka, Quiver, Virtual reality, Mozaik education, stb.).
Az elkészült tankocka bárki számára kitölthető: