Google Classroom útmutató

Segítség a távoktatásban tanároknak

gc.png

A távoktatás bevezetése után számtalan nehézség merült fel mind a tanárok, mind pedig a diákok részéről. Hogyan fog folytatódni így az oktatás? Hogyan adjunk ki feladatokat a diákoknak? Hogyan küldjük be a megoldásainkat? Lesz-e számonkérés? Ha nem értem a feladatot, hogyan kommunikáljak a tanárral? És még számtalan kérdést sorolhatnék fel

, mely a pedagógusok és a diákok többségében aggodalmat keltett. gm.pngAzonban a kétségbeesés nem tarthatott sokáig, hiszen a Google egyik alkalmazása megoldást kínált a problémákra. Ez nem más, mint a Google Classroom.

Az alkalmazást megnyithatjuk valamely böngészőben, vagy le is tölthetjük bármely készülékünkre (telefon, tablet, stb.). Nagy előnye, hogy magyarul is elérhető, azonban hogy használni tudjuk, létre kell hoznunk egy Gmail-fiókot. Ennek a segítségével tudunk majd bejelentkezni. A Gmail-fiókról bővebben itt tud olvasni.

Google Classroom felülete és alkalmazása

Az alkalmazás gyakorlatilag olyan, mintha egy virtuális osztályteremben lennénk. Ha létrehoztunk egy kurzust, akkor írhatunk közleményt a falra, ahol feladatokat, képeket, linkeket oszthatunk meg a diákokkal. Létrehozhatunk külön témaköröket, azon belül pedig feladatokat, vagy akár önállóan 1-1 feladatot is el tudunk készíteni. Ezeknél beállíthatjuk a ponthatárt, a leadás határidejét, és azt, hogy a diákok mikor láthatják először a feladatot. Nagy előnye, hogy nem csak mi tudunk megosztani anyagokat a tanulókkal, hanem ők is képesek erre: tölthetnek fel dokumentumot, képeket, valamint az egyes feladatokhoz megjegyzést is hozzá tudnak fűzni.

A felület használata nagyon egyszerű. Írott segédanyagot itt tud olvasni, vagy az alábbi rövid videó is a segítségére lehet:

 Saját tapasztalatok

A távoktatás során magam is használtam az alkalmazást, és nagyon hálás voltam a rengeteg lehetőségért, amit kínál. Néhány percembe telt csupán az, ha az osztály minden tagjának szerettem volna üzenni valamit, elegendő volt egy bejegyzést kiírnom a falra:

Valamint privát megjegyzés formájában tudtam üzenni a tanulóknak akkor, ha csak az egyikőjükkel szerettem volna közölni valamit:

A felület átlátható és könnyen követhető, mivel témákba lehet rendezni a különböző feladatokat:

A munkámat az is könnyítette, hogyha előre elkészítettem több feladatot, akkor fel tudtam mindet tölteni, és csak ütemeznem kellett, hogy a diákoknak mikor váljon láthatóvá:

Két hónap használat után egyenlőre nem tudok negatívumot említeni az alkalmazással kapcsolatban. Azonban nagyon fontos, hogyha ezt a felületet szeretnénk alkalmazni a tanítás során, akkor a diákoknak lehetőség szerint meg kell mutatni, hogyan tudják használni a különböző funkciókat. A távoktatás első két hetében sokszor lassította a munkát az, hogy a tanulók először találkoztak a Classroom-mal, emiatt bizonytalanok voltak a használatával, és késve érkeztek be a feladatok, vagy azokat rossz helyre töltötték fel. Érdemes rászánni az időt, és megismerkedni az alkalmazással, mert hosszú távon sok időt lehet vele megtakarítani.

Google Classroom és a biológia

Az alkalmazás hasznosságát a biológia tantárgy keretén belül is ki szeretném emelni. Mivel a tananyag nagyon sokrétű, gyakran kapnak a diákok otthon elvégzendő feladatokat/projektmunkát/gyűjtőmunkát, melynek elkészültét elegendő bemutatni, viszont a tanórán sokszor nincs idő ezeket egyesével végignézni. Ezen munkák bemutatására megfelelő alkalmazás a Google Classroom, a diák küld egy videót/egy képet a munkájáról, a tanár pedig könnyen végig tudja ezeket nézni úgy, hogy a tanórán az értékes idő nem vész el.